Allt Om Leveranser

Statusuppdatering

När du har skickat iväg din beställning till oss så kommer orderbekräftelsen till din e-mail mer eller mindre direkt och på den också ditt ordernummer. Behöver du kommunicera vidare med oss angående din order så är det detta ordernummer du kommer att behöva använda dig av för smidigast möjliga kommunikation.

Alla beställningar och Helpdesken finns tillgängliga på ditt konto. I Helpdesken kan du också vid behov i en rullgardinsmeny välja den order det gäller på en sekund.

Prisad – ett enklare och smart sätt att handla

En av grundpelarna i Prisads koncept är enkelheten. Det spelar därför ingen roll hur mycket du spenderar när du handlar på prisad.se, du får ändå alltid samma fraktpris. Prisad arbetar från eget lager, i samarbete med en mängd olika företag. Om du handlar varor på prisad.se som härstammar från olika företag så kommer dina varor att levereras i samma paket.

Din beställning ska vara hos dig efter 3-5 arbetsdagar. Prisad.se använder erkända, svenska speditörers frakttjänster.

När du lägger en order på prisad.se så skickas en orderbekräftelse till din e-mail. På denna finns din köpinformation angiven och ett ordernummer.

Har du frågor, funderingar, eller ett ärende av annat slag så är det alltid till oss på prisad.se du vänder dig. Logga in på ditt konto och klicka på Helpdesk. Välj beställningen det gäller i rullgardinsmenyn, skriv ett meddelande och skicka. All kommunikation sparas på ditt konto, du kan gå tillbaka och läsa om du glömt någon detalj. Ingen e-mail som kommer bort, Helpdesken finns alltid på plats.

Förseningar

Ibland händer oförutsedda saker och då kan din leverans bli försenad. Om så inträffar så meddelar vi dig via e-mail. Du har rätt att reklamera ditt köp om en försening skulle inträffa, men köpet hävs inte automatiskt om Prisad kan komma tillrätta med förseningen inom rimlig tidsram.

Återbetalningen sker inom 14 dagar från det att en hävning har godkänts. Det kan hända att ett köp inte går att verkställa, om t.ex. ett företag hos Prisad inte lever upp till den överenskommelse som gjorts mellan Prisad och företaget. Prisad ansvarar därmed inte för ersättning till kund på grund av leveransförseningar.

Skador åsamkade vid transport

Transportskador ska anmälas både till Prisad och till det bolag som fraktat din försändelse omedelbart vid mottagande. Både dolda och synliga skador måste anmälas direkt.

För att du ska ha möjlighet att göra det så rekommenderar vi å det bestämdaste att du alltid packar upp dina försändelser så fort du mottagit dem och att du tittar igenom dem noggrant. Den skadade varan får inte lov att användas och emballaget ska sparas, så att det kan inspekteras när ärendet handläggs. Som ersättning brukar konsumenten få en ny produkt eller återbetalning.

Paket som inte hämtas ut

Det finns en tydligt angiven tidsfrist för varje paket som skickas och om konsumenten inte hämtar ut sin försändelse inom denna så skickas paketet tillbaka till prisad. Då kommer en avgift på 400 kr att krävas av konsumenten för omkostnader, frakt, returfrakt, arbete och emballage.

Det går förstås att få paketet skickat på nytt och då krävs konsumenten bara på returfrakten och en ny fraktkostnad till självkostnadspris (verklig frakt) som kommer på en separat faktura. Observera att den första frakten oftast  är subventionerad av levererande företag och den verkliga frakten är betydligt högre.